RESOLUCIÓ DSO/3005/2022, de 4 d’octubre, per al qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per assegurar les actuacions d’accessibilitat universal a l’habitatge a persones grans, amb discapacitat i/o en situació de dependència a Catalunya.
ACTUACIONS SUBVENCIONABLES:
BENEFICIARIS:
PERÍODE DE LA CONVOCATÒRIA: del 29 de novembre de 2022 al 31 de gener de 2023
LES OBRES HAN D’ESTAR FINALITZADES EL 31 de març del 2023
També poden presentar la sol·licitud les obres iniciades a partir de l’1 de febrer del 2020.
Documentació obligatòria per a presentar la sol·licitud:
Documents Identitat:
− Document nacional d’identitat vigent (DNI)
− Ciutadans de la Unió Europea: Certificat de registre de ciutadans de la UE vigent.
− Estrangers no comunitaris: NIE i targeta d’identitat d’estranger (TIE)
▪ Certificat de convivència
▪ RENTA 2021
▪ Informe de vida laboral emès per la TGSS relatiu a la persona sol·licitant i totes les persones en edat laboral que formes part de la unitat de convivència.
▪ Llibre de família, si s’escau.
▪ El contracte de lloguer o el contracte de cessió d’ús de l’habitatge o habitació a nom de la persona sol·licitant.
▪ Tots els rebuts de lloguer o del preu de la cessió corresponents a l’any 2022, pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud.
▪ Full de transferència bancària normalitzat, o document equivalent, a nom de la persona sol·licitant, del compte on s’ha d’ingressar la subvenció.
Format dels documents PDF (un fitxer per document amb tots els fulls)
Finalitzada la convocatòria de subvencions MITMA LM 2022 adreçada a exclusivament a les persones titulars d’un contacte de lloguer, habitació i/o cessió d’ús per a persones a partir de 36 anys i sense limitació per la part alta d’edats.
Convocatòria del 28 de juny fins el 15 de juliol (ambdós inclosos)
Documentació obligatòria per a presentar la sol·licitud:
REQUISITS:
a) Tenir fins a 35 anys en el moment de presentar la sol·licitud, l’edat de 35 anys inclosa, en el moment de sol·licitar l’ajut.
b) Tenir la residència legal a Catalunya i que l’habitatge o habitació arrendada o cedida constitueixi la residència habitual i permanent de la persona arrendatària o cessionària durant tot el període pel qual es concedeixi l’ajuda.
c) Disposar d’una font regular d’ingressos que reporti unes rendes anuals, incloent-hi els de les persones que tinguin el domicili habitual i permanent a l’habitatge arrendat o cedit o a arrendar o cedir, constin o no com a titulars del contracte d’arrendament o cessió, iguals o inferiors a 2,83 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici fiscal de l’any 2020; iguals o inferiors a 2,97 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici fiscal de l’any 2021, i igual o inferiors a 3,05 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici de l’any 2022.
En el supòsit de lloguer o cessió d’ús d’habitació, no s’inclourà la renda de les persones que tinguin el domicili habitual i permanent a l’habitatge; només es consideraran les de la persona física arrendatària
Si en un mateix habitatge hi conviuen dues o més persones joves titulars del contracte d’arrendament o cessió que sol·licitin de manera individualitzada aquesta subvenció, en podran ser beneficiàries si els seus ingressos individuals són iguals o inferiors a 2,83 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici fiscal de l’any 2020; iguals o inferiors a 2,97 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici fiscal de l’any 2021, i iguals o inferiors a 3,05 vegades l’IRSC si els ingressos corresponen a l’exercici fiscal de l’any 2022.
d) Ser titular o estar en condicions de subscriure, en qualitat de persona arrendatària, el contracte d’arrendament de l’habitatge o habitació o, en qualitat de cessionari, el contracte de cessió d’ús de l’habitatge o habitació objecte de la subvenció que constitueix el seu domicili habitual i permanent i estar-hi empadronada. El contracte d’arrendament d’habitatge ha d’estar formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans, i ha d’incloure el compliment de l’obligació de l’arrendatari del pagament de la fiança a l’arrendador, de conformitat amb la Llei esmentada. En cas de lloguer d’habitació no és exigible que la formalització sigui en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans. No obstant això, en el supòsit que el lloguer d’habitació el dugui a terme l’arrendatari de l’habitatge, caldrà disposar del consentiment escrit de l’arrendador, d’acord amb l’article 8.2 de la Llei 29/1994, de 24 de novembre.
En el cas d’estar en condicions d’accedir a un arrendament o cessió d’habitatge o habitació, caldrà formalitzar el contracte corresponent en el termini màxim de dos mesos des de la notificació de la resolució de concessió de la subvenció.
e) No pagar un lloguer o preu de cessió mensual per a l’habitatge o habitació superior als imports que estableixen les resolucions de convocatòria corresponents.
f) Tenir domiciliat el cobrament de la subvenció en una entitat financera.
g) Estar al corrent de pagament de les rendes de lloguer o dels preus de la cessió en el moment de presentar la sol·licitud.
h) Pagar el lloguer o el preu de la cessió de l’habitatge o habitació per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per la persona administradora de la finca, on constin els conceptes següents: la identificació de la persona pagadora, la identificació de la persona beneficiària del pagament i la mensualitat corresponent.
i) No incórrer en cap dels supòsits de prohibició pel fet de ser persona beneficiària de subvencions que estableix l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
j) Complir les obligacions tributàries amb l’Estat i la Generalitat de Catalunya i les obligacions amb la Seguretat Social.
Documentació obligatòria per a presentar la sol·licitud:
Documents Identitat:
− (*) Document nacional d’identitat vigent (DNI)
− Ciutadans de la Unió Europea: Certificat de registre de ciutadans de la UE vigent.
− (*) Estrangers no comunitaris: NIE i targeta d’identitat d’estranger (TIE)
▪ (*) Certificat de convivència
▪ Justificant ingressos de la persona sol·licitant i cadascun dels membres de la unitat de convivència en edat laboral, segons els casos i les excepcions indicades a les bases de la convocatòria, caldrà acreditar-los aportant la Declaració de l’impost de la renda de les persones físiques (2020) (*), Certificat d’imputacions de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària (2020) (*), Certificat d’imputacions de l’Agència Estatal de l’Administració Tributaria (2021) o bé contracte de treball amb totes les nòmines rebudes fins a la data de presentació de la sol·licitud.
▪ (*) Informe de vida laboral emès per la TGSS relatiu a la persona sol·licitant i totes les persones en edat laboral que formes part de la unitat de convivència.
▪ Llibre de família, si s’escau.
▪ El contracte de lloguer o el contracte de cessió d’ús de l’habitatge o habitació a nom de la persona sol·licitant.
▪ Tots els rebuts de lloguer o del preu de la cessió corresponents a l’any 2022, pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud.
▪ Full de transferència bancària normalitzat, o document equivalent, a nom de la persona sol·licitant, del compte on s’ha d’ingressar la subvenció.
Format dels documents PDF (un fitxer per document amb tots els fulls)
RESOLUCIÓ DSO/825/2022, de 22 de març, per la qual s’obre la convocatòria per a la concessió, en règim de concurrència pública no competitiva, de subvencions a l’empara del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU, per a les actuacions del Programa de rehabilitació a nivell d’edifici de tipologia residencial unifamiliar i plurifamiliar, del Programa d’actuacions de millora de l’eficiència energètica en habitatges i del Programa per a l’elaboració del llibre de l’edifici existent per a la rehabilitació i la redacció de projectes de rehabilitació.
Programa 3: d’ajuts a les actuacions de rehabilitació a nivell d’edificis de tipologia residencial unifamiliar i plurifamiliar. Del 23/05/22 i finalitza 31/12/22 inclòs.
Programa 4: d’ajuts a les actuacions de millora de l’eficiència energètica en habitatges. Del 07/06/22 i finalitza el 31/12/22
Programa 5: d’ajuts per l’elaboració del llibre del edifici existent per a la rehabilitació i la redacció de projectes de rehabilitació. del 20/06/22 i finalitza el 31/12/22.
Seran subvencionables les actuacions iniciades posteriorment a data 01/02/2020 i poden estar finalitzades en el moment de la presentació de la corresponent sol·licitud, i també aquelles que encara no s’hagin iniciat.
La presentació serà telemàtica per mitjà dels formularis en línia al Portal de tràmits de la Generalitat de Catalunya.
Per més informació, demanar cita prèvia en aquest portal.
RESOLUCIÓ DSO/414/2022 , de 18 de febrer, per la qual s’obre la convocatòria per a la concessió, en règim de concurrència pública competitiva, de les subvencions per al pagament del lloguer per a persones grans corresponent a l’any 2022.
El termini per presentar les sol·licituds s’inicia a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i finalitza el 29 d’abril de 2022.
Així, les sol·licituds es podran presentar del 25 de febrer al 29 d’abril de 2022.
Els ingressos computables per obtenir la subvenció, en relació amb la declaració de l’impost de la renda de les persones físiques (IRPF) de l’exercici 2020, estan constituïts per l’import resultant de la suma dels ingressos de la base imposable general (casella 435) i de la base imposable de l’estalvi (casella 460), menys el saldo net de la casella 420
La sol·licitud es pot fer telemàticament al portal de la Generalitat.:
o bé, presencialment (sempre amb cita prèvia) en habitatge.vic.cat
S’aproven les bases i la convocatòria per a l’accés a les ajudes per a l’execució d’arranjament i millores per a lloguer assequible a la ciutat de Vic.
Ajuts per obres fins a 15.000€, 25% dels quals a fons perdut, la resta a retornar amb el lloguer.
El termini de presentació de sol·licituds és del dia 9 de maig de 2022 fins el dia 30 de juny del 2022 ambdós inclosos.
DOCUMENTACIÓ :
Qualsevol propietari (persona física) d’un pis que es trobi dins la ciutat de Vic, susceptible de ser llogat a través de la borsa de mediació i que actualment estigui desocupat per tal de poder procedir a fer les obres que s’estimin oportunes, podrà sol·licitar una subvenció si es compleixen les següents condicions.
L’ajuntament de Vic disposa d’una partida pressupostària en crèdit màxim de 20.000.-€ per subvencionar les despeses de rehabilitació, honoraris tècnics, taxes i impostos amb el límit del 20% del seu cost i un topall màxim de 15.000.-€ per habitatge.
El 80% de les despeses de rehabilitació fins al topall abans esmentat de 15.000.-€, es podrà avançar en forma de préstec per part de la societat IMPULSVIC SLU, si així ho sol·licita el propietari, essent aleshores l’empresa municipal l’encarregada de cobrar les rendes corresponents fins al total justificat de la despesa en l’habitatge. Un cop arribat al total de despesa, les rendes seran satisfetes directament al propietari/s dels immobles.
Exemple:
Sóc un propietari i vull fer arranjament per valor de 10.000.-€.
Sol·licito subvenció Ajuntament de Vic. 20% a fons perdut=2000.-€
També vull que em facin un préstec de 8.000.-€. Subscric un contracte de préstec amb Impulsvic i com que facilito el pis a la borsa de mediació, el que cobrin fins arribar a 8000.-€ s’ho quedarà IMPULSVIC SLU. La resta fins a la finalització del termini contractual la cobraré jo.
Si el pis el lloguen per 350.-€ mes, això vol dir que 350×12=4200.-€any, amb menys de dos anys ja tindré el préstec pagat i els darrers anys de vigència del contracte ja ho cobraré jo directament.
Així doncs, tindré el pis arranjat i llogat!
TOTS ELS PISOS QUE PASSIN PER LA BORSA TENEN UNA BONIFICACIÓ EN L’IBI SEGONS ESCALAT QUE CONSTA EN LES ORDENANCES MUNICIPALS.